3000 meter plus - Reisverslag uit Panecillo Mirador, Ecuador van Frans Dingemans - WaarBenJij.nu 3000 meter plus - Reisverslag uit Panecillo Mirador, Ecuador van Frans Dingemans - WaarBenJij.nu

3000 meter plus

Blijf op de hoogte en volg Frans

06 Januari 2015 | Ecuador, Panecillo Mirador

Quito, dinsdag 6 januari 2015
De alpinist hunkert naar prestatie; 3000 meter, 4000 meter en hoger, hoger. Ooit stapte ik achter Pieter, Martijn, Allard en anderen door de sneeuw, in de ijzige vroegte, omhoog naar de Vignemale, 3298 meter hoog in de Pyreneeën. Ik verbeeldde een alpinisten carrière . Het is er nooit van gekomen, en dat is blijven knagen.
Daar heb ik t volgende op gevonden. Men kope een vliegbiljet naar Quito. Daarbovenuit verheft zich een meer dan 200 m hoge vulkanische berg, de Panecilla, met op de top een foeilelijk beeld, gemaakt van 7000+ stukjes aluminium . Met dikke naden aan elkaar verbonden zodat het geheel, zeker van opzij, lijkt op een enorme Spiderwoman. Enfin, dit beeld is een kopie van het beeld centraal in het altaar van de San Francisco en staat op 3016 meter hoogte, te bereiken na een goed uur hijgend en puffend stijgen langs stijle trappen, vage sloppen, kindertjes in lichtblauwe school hansopjes spelend met een dode rat.
Maar toch, drieduizend meter is gehaald.

• 09 Januari 2015 - 21:22

Peter Schön:

Frans (en Bert neem ik aan) gefeliciteerd!. Komen jullie nu dit volbracht is naar huis?

Peter

Frans

Eindelijk op 5 januari a.s. met een enkeltje naar Ecuador op weg naar Peru en Bolivia. Ooit was Guatemala 35 jaar geleden inspiratie dit te doen. In het begin met Bert Beerman en later komt Rietje mij achterna. Als t goed gaat voert de terugreis via de Amazone, beginnend bij Iquitos. Ooit bestond Booth Lines Inc., die een lijndienst naar Liverpool onderhield, een overblijfsel uit de rubbertijd; die is nu failliet. Dus wordt het zoeken naar een geschikte boot.

Actief sinds 03 Dec. 2014